Met de aankoop van Amerikaanse producten betalen consumenten mee voor de bommen die vandaag op Bagdad inslaan. Een dictator heeft de macht welke hij krijgt van het volk. Dit is vandaag zo voor Saddam in Irak en Bush in de VS. En ook Amerikaanse bedrijven hebben vandaag de macht welke zij krijgen van de consument.
Enkele voorbeelden: Coca Cola betaalde $ 610.000 terwijl concurrent PepsiCo $ 720.000 over had voor de verkiezingscampagne van Bush. Andere donoren? Philip Morris (ook Marlboro en L&M) schonk $ 2.900.000, terwijl Exxon Mobil $ 1.200.000 en Chevron Texaco $ 800.000 schonken. Deze actie is geen actie tegen Amerika, noch pro-Saddam. De boycot gebeurt in nauw overleg met
Amerikaanse vredesgroepen en -mensen. Stop dus met het kopen van Amerikaanse producten. Voer alle dagen geweldloze actie tegen de oorlog met jouw macht als consument. Betaal niet langer voor de oorlog tegen Irak, en wie weet straks voor de bommen op Iran of Noord-Korea?
Een volledige lijst van Bush donors en veel meer informatie over de snel groeiende wereldwijde boycot en de alternatieven lees je op www.boycottthewar.org
Voor Moeder Aarde vzw
p.a. Gents Ecologisch Centrum
K. Maria Hendrikaplein 5
B-9000 Gent
Tel +32-9-242 87 52 or direct 04
Fax +32-9-242 87 51
EMail: pol@motherearth.org
Website: www.motherearth.org
(Uitpers, nr. 41, 4de jg., april 2003)